מחשבים ורשת אלחוטית

לרשות הציבור המבקר בספרייה עומדות 132 עמדות מחשב ציבוריות באגף המרכזי (קומת הכניסה) ובאגף הצפוני של הספרייה. 13 עמדות נמצאות באולם הקריאה בקומת ה-0 באגף הדרומי. 15 עמדות מחשב ציבוריות נמצאות בכיתה 166 בקומה הראשונה באגף המרכזי (השימוש במחשבים בכיתה 166 אפשרי במועדים שבהם לא מתקיימות הדרכות). באיזור האוספים השמורים באגף המרכזי ממוקמות עמדת מולטימדיה לצפייה והאזנה לקטעי אודיו ווידאו וכן עמדה לעריכת וידאו בסיסית. בדלפק ההשאלה מוצעים שמונה מחשבים ניידים להשאלה למשך זמן של עד ארבע שעות. סטודנטיות וסטודנטים המעוניינים לעבוד על מחשבים ציבוריים באוניברסיטה, מוזמנים להיעזר בכיתות המחשבים הפרושות ברחבי הקמפוס. בכיתות מותקנות תוכנות שונות לשירות הקהל.

רשת אלחוטית (Wi-Fi) 

בקמפוס האוניברסיטה ישנן מספר רשתות אלחוטיות. מידע בנושא ניתן למצוא באתר אגף מחשוב ומערכות מידע.


תוכנת SPSS 

התוכנה מותקנת באגף המרכזי: כיתה 166 – בכל המחשבים בכיתה; חדר 281 (קומת הכניסה לספרייה באזור האוספים השמורים), בכל המחשבים בחדר.
באגף הדרומי - בשני מחשבים באולם הקריאה (קומה 0) – קיים שילוט. באולם מותקנת גם תוכנת SyX.


עמדות מחשבים בספרייה

שירותי הספרייה למבקרים


שימוש באוספי הספרייה ושירותיה


הכניסה לספרייה והגישה למרבית האוספים היא חופשית. מצורף נוהל הספרייה. השימוש בקטלוג הספרייה ובמפתח המאמרים בעברית - חופשי. אנו ממליצים למבקרים לערוך חיפוש מקדים לפני הגיעם לספרייה, כדי לוודא שהחומר הדרוש להם קיים באוסף הספרייה וזמין. בשירות הצילום בספרייה תוכלו לקבל סיוע בפתיחת "חשבון אורח", שבאמצעותו תוכלו לצלם ולהדפיס ברחבי הספרייה. בשירות הצילום קיימים גם שירותי צילום והדפסה בצבע, סריקה, כריכה, למינציה וסריקת מיקרופילים.

תעריפי מנויים למבקרים 

טופס הזמנת סיור/הדרכה למבקרים בספרייה 

מחשבים ורשת אלחוטית



סיוע מידעני למבקרים

מבקרים הזקוקים לעזרה באיתור חומרים מוזמנים לפנות אלינו בוואטסאפ הספרייתי במספר 054-3933090. עבור השירות ייגבה תשלום בגובה 40 ₪. 
במסגרת השירות ייערך חיפוש בקטלוג הספרייה ובמפתח המאמרים בעברית בלבד. השירות מוגבל ל-20 דקות בלבד כולל משלוח של עד שלושה מאמרים ב-PDF

תשלום באמצעות כרטיס אשראי לשירות יעץ יומי למבקרים. 

מבקרים מאוניברסיטאות אחרות

תלמידים לתואר שני ושלישי, חברי סגל באוניברסיטאות אחרות בישראל וכן, תלמידי האוניברסיטה הפתוחה (לכל התארים), יכולים להסדיר לעצמם זכויות השאלה, באמצעות כתב ערבות מספריית המוסד בו הם לומדים או עובדים. הסדר זה מקנה:

- השאלה של 5 פריטים בו-זמנית, בהתאם לתנאי ההשאלה המקובלים באוספים השונים.

- הזמנת ספרים מקטלוג הספרייה.

- גישה מלאה למאגרי מידע ממוחשבים בתוך הספרייה (ללא גישה מרחוק)

- שירותי יעץ ללא תשלום.

- שירות השאלה בין ספרייתית, במסגרתו ניתן להזמין ספרים, תיזות וצילומים של פריטים שאינם מצויים באוסף הספרייה, מספריות אחרות בארץ ובעולם (שירות זה כרוך בתשלום).

- שירות מאמר עד הבית, במסגרתו ניתן להזמין ולקבל מאמרים סרוקים באמצעות דוא"ל (שירות זה כרוך בתשלום).

 

מינוי תקופתי לשירותי הספרייה

מבקרים המעוניינים להשתמש בשירותי הספרייה באופן קבוע, מוזמנים לרכוש מנוי בדלפק ההשאלה שבכניסה לספרייה. לתעריפי מנויים. בעלי מנוי יוכלו ליהנות מהזכויות הבאות:

- השאלה של 5 פריטים בו-זמנית, בהתאם לתנאי ההשאלה המקובלים באוספים השונים. (לא תתאפשר השאלת איבחונים ו-DVD)

- הזמנת ספרים מקטלוג הספרייה.

- שירותי יעץ מלאים

- שירות השאלה בין ספרייתית, במסגרתו ניתן להזמין ספרים, תיזות וצילומים של פריטים שאינם מצויים באוסף הספרייה, מספריות אחרות בארץ ובעולם (שירות זה כרוך בתשלום).

שירות מאמר עד הבית במסגרתו ניתן להזמין ולקבל מאמרים סרוקים באמצעות דוא"ל (שירות זה כרוך בתשלום). 

תמונות מהספרייה
 

 

סיוע באיתור מידע

סיוע בדלפק

השירות ניתן תוך התייחסות ליכולות ולצרכים הייחודיים והמשתנים של הלקוחות, מתוך כוונה להקנות כלים לאיתור מידע באופן עצמאי, והוא כולל: 

- ראיון לאבחון צורכי המידע של הפונה.

- איתור מידע מתאים ודליית מידע.

- הדרכה בביצוע חיפושים באופן עצמאי.


סיוע מרחוק

הספרייה מעודדת פיתוח אוריינות מידע בקרב המשתמשים ושימוש עצמאי בספרייה ובמשאביה. לצורך כך, תוכלו לצפות בהדרכה מקוונת, בסרטוני הדרכה ובמדריכים הזמינים עבורכם מכל מקום. אתם מוזמנים לפנות אלינו בדרכים הבאות:

- שירות הסיוע בדוא"ל - מיועד לקהילת האוניברסיטה.

- שירות הוואטסאפ - שירות הוואטסאפ זמין בימים ראשון-חמישי בין השעות: 18:00-08:00 וביום שישי בין השעות: 12:30-08:00 בטלפון 054-3933090.

- סיוע אישי 1X1 - מיועד לקהילת האוניברסיטה.



דלפק היעץ וצוות יעץ בדוא"ל

 

אפשר גם ב-Zoom

הספרייה בווטסאפ



















 

השאלת מחשבים וציוד טכנולוגי

הספרייה מציעה מחשבים ניידים, כבלים ומטענים הניתנים להשאלה למשך זמן של עד ארבע שעות מדלפק השאלה. בנוסף עומדות לרשות הציבור המבקר בספרייה  חמש עמדות לטעינה מהירה של טלפונים ניידים. העמדות ממוקמות ברחבת המחשבים הציבוריים ביעץ, באזור האוספים השמורים, בקומה 1.5 ליד המפות, בקומה הראשונה באזור העבודה בקבוצות ובאזור היעץ הישן.

ציוד בדלפק להשאלה

- מחשבים ניידים

- מחשבונים

- מטענים וסוללות למכשירים ניידים

- מתאמים בין מחשב נייד למקרן/טלוויזיה

- אוזניות


ציוד בדלפק האוספים השמורים

- סטריאוסקופים (מתקנים לצפייה בתצלומי אוויר)

 

מטענים ואחת מעמדות ההטענה בספרייה

שירותי רכישה

שירותי הרכישה בספרייה מטפלים ברכש חומרים מודפסים, אלקטרוניים, ואור-קוליים שנבחרו ע"י חברי הסגל האקדמי וצוות הספרייה למטרות לימוד ומחקר. 


- מדיניות פיתוח האוסף קובץ PDF 

 

לפרטים נוספים

נטע סטרלסקי-ויסמן
ראש תחום מנויים ורכישת משאבי מידע
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
04-8249523 פנימי 53523


תחום מנויים ורכישת משאבי מידע
ספריית יונס וסוראיה נזריאן, אוניברסיטת חיפה
הר הכרמל, 3103301
פקס: 972-4-8249170+ 

עמוד 3 מתוך 3

© 2025 אוניברסיטת חיפה - הספריה כל הזכויות שמורות / שד' אבא חושי 199, הר כרמל, חיפה. ת"ד 3338, מיקוד 3103301 / ליצירת קשר / 04-8240289
Live chat