Items filtered by date: ינואר 2017

ב-7.4.1964, בשעה 10:30, בשרו תקיעות החצוצרות והקשת התופים את בואה של שיירת הנשיא השלישי של מדינת ישראל, מר זלמן שז"ר, לעיר חיפה. היה זה ביקורו הרשמי הראשון של שז"ר בעיר. שיירת הנשיא עצרה ליד רחבת בית העירייה. ראש העיר מר אבא חושי, הגב' חנה חושי ו-ש. ביאליק, מנהל המחלקה העירונית לנוער וספורט קבלו את פני הנשיא ורעייתו. לאחר הגשת זרי הפרחים ונגינת התקוווה עלה שז"ר על השטיח האדום שנפרש לכבודו לאורך הרחבה אל אולם הישיבות של מועצת העירייה.

קבלת הפנים. מימין לשמאל: אבא חושי, זלמן שז"ר, רחל שז"ר, חנה חושי וש.ביאליק
קבלת הפנים. מימין לשמאל: אבא חושי, זלמן שז"ר, רחל שז"ר, חנה חושי וש.ביאליק (הארכיון ע"ש אבא חושי בספרייה)

במועצה נערכה קבלת פנים חגיגית בנוכחות חברי המועצה ומוזמנים מכל חוגי הציבור. במהלך קבלת הפנים הוגשה לנשיא תמונה של נוף הכרמל הצופה אל פני הים שצייר הצייר מרדכי אבניאל, חבר מועצת העירייה. מסופר ששז"ר ציין בדברי תודתו ששמורה אצלו תודה מיוחד לחיפה, בה נבחר לראשונה כציר לאסיפת הנבחרים הראשונה. במהלך סיורו בחיפה הקבילו תושבים רבים והמוני תלמידי בתי הספר את פני הנשיא, הם נופפו בדגלים וקראו לעברו קריאות ברכה. יום לפני הביקור נערכו פעולות הסברה לתלמידים ועובדי העיריה עמלו וקשטו את פני העיר בדגלי המדינה ובתאורה חגיגית שהוארה לקראת תם הביקור בשעות הערב.

ב- 21.10.1965 הגיע הנשיא שז"ר יחד עם ראש הממשלה לוי אשכול ושר החינוך והתרבות זלמן ארן פעם נוספת לחיפה והפעם לטקס הנחת אבן הפינה ל"בניין האב" באוניברסיטה...עיתוני התקופה הפליגו בשבחים על המבנה העתיד לקום – "הבניין יהיה עם סיומו תופעה בלתי נשכחת של מבנה ענק... הסביבה כולה מוקפת צמחיה טבעית עשירה...האקלים קריר ונעים בסביבה זו – כמעט במשך כל ימות השנה. האוניברסיטה משקיפה על נוף פנורמי עוצר נשימה..." עוד מוסיפים העיתונים ומספרים " הקמפוס האוניברסיטאי יוכל לשמש מרכז למדעי הרוח והחברה – לאיזור חיפה, לישובי הגליל, לעמקי הירדן ויזרעאל, לשפלת החוף עד חדרה וצפונה עד גבול הלבנון"

3
הנשיא זלמן שזר, מלווה ע"י ילדה במהלך הטקס. (אוסף האגף לקשרי ציבור)

5
יושבים משמאל לימין: רחל שלון, סגן נשיא הטכניון; לוי אשכול, זלמן שז"ר ואבא חושי. (אוסף האגף לקשרי ציבור)

4
ראש הממשלה לוי אשכול בנאומו: "ההשכלה לא תשמש קרדום לחפור בו בלבד כי אם כעזר למעשי הפיתוח ובניין החברה...תקוותי לעליה גדולה ולקליטה של סטודנטים מכל התפוצות" יושבים: אבא חושי והנשיא זלמן שז"ר. (אוסף האגף לקשרי ציבור)

red bullet תודה לעדינה צור-ג'יג'י, הארכיון ע"ש אבא חושי
 

אחד מימי ספטמבר שנת 1966, ראש הממשלה השלישי של מדינת ישראל, מר לוי אשכול, מרים טלפון לראש עיריית חיפה מר אבא חושי, ומפציר בו שיחדש את פעילותו במוסדות מפא"י. מזה זמן הפסיק אבא חושי חבר "לשכת הצמרת" של מפא"י, את השתתפותו ופעילותו במוסדות המרכזיים של המפלגה ונוצר הרושם שהוא מחרים את המוסדות בשל יחסים משובשים בין מרכז המפלגה לסניף חיפה..הכל התחיל בסכסוך עבודה בנמל חיפה וטענות הסניף החיפאי שהוא מקופח בנציגות המפלגה בכנסת ובמוסדות אחרים...מה השיב אבא חושי לאשכול באותה שיחה לא נדע אך דובר העירייה מסר שדובר רק בעניין זה ולא הוצע לאבא חושי שום תפקיד בממשלה. 

עבר חודש וב-26.10.66 בשעות הבוקר, הגיע מר לוי אשכול לביקור רשמי בעיר חיפה. מסופר שראש הממשלה לא "כבש" את חיפה אולם הוא התקבל בה בחיבה ובכבוד. המתיחות הקיימת במפא"י באה לידי ביטוי ברמזי רמזים "נוסח אנגליה" שנשמעו בנאומי הדוברים ומזכיר מפא"י בחיפה ציין שאין לשמועות על מתיחות כזו או אחרת שום שחר, היחסים מצוינים וכל חברי המפלגה עומדים לימין ראש הממשלה. בסיום הודעתו לתקשורת הוסיף המזכיר משפט קצר ואמר ש"הביקור יתרום לקירוב לבבות בין המחנות..."

בסיורו ברחבי העיר התקבל מר לוי אשכול בלבביות מופגנת, בחיוכים, בזרי פרחים ואפילו זכה לתשואות לרגל יום הולדתו שחל יום קודם...גם מזג האויר האיר פנים לאחר ליל גשמים וסערות וראש העיר ציין שהעיר חיפה יודעת לארגן גם את מזג האויר. ראש הממשלה הודה בנאומו לעיר חיפה על קבלת הפנים הנלהבת והביע את אמונו כי עד תחילת שנות ה-70 תגיע אוכלוסיית ישראל לשלושה מליון נפש ובסוף המאה לחמישה מליון, עוד הוסיף אשכול ואמר "פיתוחנו תלוי בתושיית האדם היחיד...תקופה זו של שפל חייבת להביאנו לגיאות" (מיתון שרר בתקופה זו בארץ). במהלך סיורו בחיפה ביקר ראש הממשלה בכמה מוסדות חינוך ובבתי הזיקוק.

 בארכיון ע"ש אבא חושי בספרייה צילומים ומסמכים מהביקור. מצרפים תמונות אחדות:

מרים אשכול ואבא חושי
מקדמים את פני ראש הממשלה ורעייתו במבואות חיפה (אבא חושי בלווית סגניו עם מרים אשכול) 

אבא חושי ולוי אשכול
במהלך הסיור בחיפה (אבא חושי ולוי אשכול)

אולם הישיבות של מועצת העירייה
אבא חושי נואם באולם הישיבות של מועצת העיר חיפה "...רוב תושבי העיר עוקבים בדאגה ובתקווה אחרי מעשי הממשלה והכנסת בתחום הקרוי מיתון.." 

מרים אשכול, אבא וחנה חושי
מרים אשכול, אבא וחנה חושי 


red bullet תודה לעדינה צור-ג'יג'י הארכיון ע"ש אבא חושי בספרייה


wos logo


הספרייה שמחה לבשר על פתיחת מאגר Web of Science לשימוש קהיליית האוניברסיטה ללא הגבלת שנים. Web of Science הוא מאגר רב-תחומי המכיל הפניות למאמרים מתוך אלפי כתבי-עת מחקריים. המאגר מאפשר חיפוש מאמרים על פי נושא, שם מחבר, שם כתב-העת או כתובת החוקר. ייחודו בכך שהוא מאפשר להתחקות אחר התפתחות של רעיונות, חידושים מדעיים או עדכונים של מידע קודם, באמצעות מעקב אחר ציטוטי מאמרים. במאגר, ניתן להגביל את החיפוש לתחומי ידע מסוימים: מדעים מדויקים, מדעי החברה, אמנות ומדעי הרוח, כנסים ומפגשים מקצועיים. ניתן כמובן לחפש ציטוטים בכל תחומי הידע יחד.
גישה למאגר מתיבת החיפוש באתר האינטרנט של הספרייה.

The library is pleased to announce that the Web of Science database is now open to university users with no publication date restriction. Web of Science is a multi-disciplinary database which includes citations from thousands of research journals. The database provides a comprehensive citation search according to subject, author name, journal title, or researcher institute. Web of Science citation track feature enables one to trace the development of ideas, scientific innovations or updates of previous information. The search can be restricted to specific fields of knowledge: science, social sciences, art and humanities, conferences and professional meetings. All disciplines can be searched simultaneously. The database can be accessed through the library homepage.


תיבת החיפוש לשונית מאגרי מידע

תפריט מאגרי מידע


red bullet שאלות? בקשות? This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.